Dlaczego warto w艂膮czy膰 pompki do planu treningowego?

Estimated read time 3 minut czytania

Pompki s膮 jednym z najpopularniejszych 膰wicze艅 kalistenicznych, kt贸re warto w艂膮czy膰 do swojego planu treningowego, ze wzgl臋du na korzy艣ci jakie dzi臋ki nim mo偶na osi膮gn膮膰. 膯wiczenie to anga偶uje do pracy niemal ca艂e cia艂o, gdy偶 wiele grup mi臋艣niowych pracuje nad utrzymaniem prawid艂owej pozycji cia艂a, jednak najbardziej zaanga偶owane do pracy s膮 mi臋艣nie naramienne, klatka piersiowa, a tak偶e triceps i brzuch. Kluczow膮 kwesti膮 jest jednak prawid艂owe wykonywanie pompek, a niestety wiele os贸b nie wie jak to poprawnie robi膰, przez co mo偶na nabawi膰 si臋 kontuzji.

Plan treningowy i pompki

Pompki s膮 prostym, a zarazem skutecznym 膰wiczeniem, kt贸re anga偶uje do pracy wiele grup mi臋艣niowych, jednak z regu艂y stosuje si臋 je na klatk臋 piersiow膮, ramiona, bicepsy, tricepsy i brzuch, gdy偶 te partie naszego cia艂a pracuj膮 najmocniej. Co prawda 膰wiczenie to wykorzystuje ci臋偶ar naszego cia艂a i nie jest wymagany 偶aden sprz臋t, jednak warto w艂膮czy膰 pompki do treningu na si艂owni, aby wzmocni膰 cia艂o.

W internecie mo偶emy zobaczy膰 wiele spektakularnych przemian, jakie mia艂y miejsce u os贸b, kt贸re zdecydowa艂y si臋 wykonywa膰 100, 200, a nawet wi臋cej pompek w ci膮gu dnia. Jednak nie jest to dobre na pocz膮tku naszej przygody z treningiem. Kiedy twoje cia艂o nabierze si艂y i b臋dziesz w stanie wykona膰 kilka serii po 20-30 pompek, mo偶esz podj膮膰 si臋 tego typu wyzwania, gdy偶 codzienne wykonywanie pompek mo偶e mie膰 ogromny wp艂yw na kszta艂towanie si臋 sylwetki.

Warto r贸wnie偶 pami臋ta膰, 偶e je艣li dodasz 膰wiczenia si艂owe (w tym r贸wnie偶 pompki) do planu treningowego na odchudzanie, b臋dziesz w stanie spali膰 dodatkowe kalorie.

Regularne wykonywanie pompek

Du偶ym plusem regularnego wykonywania pompek jest poprawa postawy cia艂a. 膯wicz膮c anga偶ujemy do pracy mi臋艣nie g艂臋bokie, kt贸re odpowiadaj膮 za utrzymanie prawid艂owej postawy cia艂a. Jednak kluczowa jest odpowiednia technika. Wiele os贸b nie potrafi utrzyma膰 wyprostowanej sylwetki, wypychaj膮c biodra za bardzo w d贸艂 lub do g贸ry, co mo偶e prowadzi膰 do b贸lu kr臋gos艂upa.

Wa偶na jest technika

Aby poprawnie wykona膰 klasyczn膮 pompk臋, musimy przyj膮膰 pozycj臋 podporu przodem, ustawiaj膮c d艂onie na szeroko艣膰 bark贸w, 艂opatki powinny by膰 艣ci膮gni臋te, a tak偶e nale偶y napi膮膰 mi臋艣nie brzucha i po艣ladk贸w. G艂owa powinna znajdowa膰 si臋 w prostej linii z kr臋gos艂upem. Nie nale偶y jej nadmiernie pochyla膰 do przodu, co jest cz臋stym b艂臋dem. Aby efektywniej wykonywa膰 pompki, nale偶y opuszcza膰 cia艂o do ziemi powoli, wraz z wdechem, a nast臋pnie z wydechem dynamicznie odbijamy si臋 od ziemi wracaj膮c do pozycji wyj艣ciowej. W ten spos贸b zaanga偶ujemy do pracy mi臋艣nie klatki piersiowej, a tak偶e znacznie 艂atwiej b臋dzie nam wykona膰 pompki.

Mo偶e si臋 tak zdarzy膰, 偶e nigdy nie robi艂e艣 pompek. B臋dzie to dla twojego cia艂a nowo艣膰, do kt贸rej b臋dziesz musia艂 si臋 przyzwyczai膰. Pocz膮tkowo wykonanie kilku poprawnych technicznie pompek mo偶e by膰 trudne, jednak nie nale偶y si臋 tym zra偶a膰 i systematycznie zwi臋ksza膰 ilo艣膰 powt贸rze艅. Wykonywanie pompek mo偶e by膰 艂atwiejsze, je艣li ustawisz d艂onie na podwy偶szeniu b膮d藕 zdecydujesz si臋 na robienie pompek damskich, czyli tych na kolanach, co mo偶e by膰 dobre na pocz膮tek.

Pompki: (c) CasinoSport.pl / GT

Zobacz te偶:
> Zakwasy i DOMSy po treningu
>

Tematy pokrewne